Hoofdpijn

Wij helpen jou uit de knoop

spanningshoofdpijn, cervicogene hoofdpijn, migraine, clusterhoofdpijn, hormonale hoofdpijn, chronische hoofdpijn

Twintig procent van de Nederlanders, dat is één op de vijf, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn. Te veel hoofdpijnpatiënten denken dat hoofdpijn bij het leven hoort en dat er niets aan gedaan kan worden. Dat is niet waar. Wij kunnen hier juist heel veel mee en kunnen de hoofdpijnklachten aanzienlijk verminderen of zelfs helemaal doen verdwijnen, ook al heeft u migraine, spanningshoofdpijn of hoofdpijn waar u al jaren mee rondloopt.

Wat we vaak zien, is dat hoofdpijn wordt veroorzaakt door een blokkade van een van de nekwervels of door spanning van de nekspieren die aanhechten op het achterhoofd. Spierspanning of wervelblokkades kunnen veroorzaakt worden door een bepaalde (werk)houding die langdurig wordt aangehouden of door stressgerelateerde klachten. Het is aan de therapeut om de blokkade of spierspanning weg te halen zodat de hoofdpijn minder wordt. Door nieuwe inzichten en nieuwe manuele (release) verrichtingen zijn wij in staat om de spierspanning en/of blokkades in de nek blijvend te laten verdwijnen binnen een paar behandelingen. U merkt dat de hoofdpijnklachten qua intensiteit, duur en hoeveelheid na 2-3 weken al aanzienlijk beginnen af te nemen.

Onze behandeling werkt bij verschillende soorten hoofdpijn. Hierbij moet u denken aan: spanningshoofdpijn, cervicogene hoofdpijn, migraine, hormonale hoofdpijn en chronische hoofdpijn.